Aktivasyon Yapmayan (Sözleşme Bağı Kurulamayan) Müşterilerimizin KEP Adreslerinin Kapatılması Hk.

Değerli PTTKEP Kullanıcısı;

Kayıtlı Elektronik Posta Sistemine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik‘in “Kayıtlı elektronik posta hesabının kullanıma açılması” başlıklı 10. maddesinin 1. fıkrasında “KEPHS,  başvuru sahibi ile sözleşme veya taahhütname imzalar.” hükmü, 2. fıkrasında “KEPHS, başvuru sahibinin; Gerçek kişi olduğu durumda, başvuru sahibinin onayını, Tüzel kişi olduğu durumda, KEPHS başvuru formunda belirtilen işlem yetkilisinin onayını, güvenli elektronik imza ile aldıktan sonra ilgili KEP hesabını kullanıma açar.” hükmü, 3. fıkrasında ise “Gerçek kişinin, KEP hesabını sadece ileti almak amacıyla kullanacağını belirtmesi hâlinde KEP hesabı açılışı için gerekli olan onay güvenli elektronik imzalı veya ıslak imzalı olarak alınabilir.” hükmü yer almaktadır.

Bu aşamada KEP kullanıcılarının KEP adreslerini aldıktan sonra mezkûr mevzuat hükümleri gereği KEP adreslerini aktif hale getirmeleri (kullanıma açma) gerekmekte olup aktif edilmeyen KEP adreslerine ileti gönderimi ve alımı yapılamamaktadır.

Kayıtlı Elektronik Posta Sistemine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik‘in “Kayıtlı elektronik posta hesabının kullanıma açılması” başlıklı 10. maddesinin 1. fıkrasında “KEPHS,  başvuru sahibi ile sözleşme veya taahhütname imzalar.” hükmünün yanı sıra “Kayıtlı elektronik posta sisteminin kullanımı” başlıklı 11. maddesinin 3. fıkrasında “KEP hesabı kullanılarak yapılabilecek işlemler ve sonuçları KEPHS ile hesap sahibi arasında imzalanan sözleşme veya taahhütname ile belirlenir.” hükmü yer almaktadır.

Şirketimiz ile PTTKEP müşterilerimiz arasında KEP sisteminin işleyişine ve kullanımına ilişkin olarak tüm iş ilişkisi mezkûr mevzuat maddesinde de anılan “Kayıtlı Elektronik Posta Hizmetlerine İlişkin Sözleşme” hükümleri doğrultusunda sağlanmaktadır.

Yukarıda da belirtildiği üzere 01/07/2022 tarihi itibarıyla hala anılan mevzuat hükümleri gereği KEP adresinizin aktivasyon işleminin yapılmamış olması sebebiyle sözleşme bağı kurulamamış olup anılan sözleşmede belirtilen KEP adresinin yenilenmesi, kullanımı vb. tüm süreçlerin işlevsiz kaldığı görülmüştür.

Şirketimiz PTTKEP sisteminden temin etmiş olduğunuz KEP adresinin kullanılabilirliği için Şirketimiz 1 yıldan daha uzun süre diğer tüm müşterilerimize sağladığı olanakları siz değerli müşterimize de sağlamıştır.  KEP adresi kaydı sırasında tahsil edilen Yıllık Abonelik bedeli kapsamında hizmetin ifasının gerçekleştirilmiş olduğu değerlendirilmektedir.

Fakat anılan sözleşmenin imzalanmamış olması nedeniyle aramızda sözleşme bağı kurulamamış olup bu sebeple de KEP adresinizin yıllık aboneliğinin diğer müşterilerimizde olduğu gibi otomatik yenilenmesi için Şirketimiz herhangi bir aksiyon alamamaktadır.

Gelinen aşamada 01/09/2022 tarihi saat 00:00:00’a kadar KEP adresinizin aktivasyon işleminin yapılmaması durumunda halihazırda ileti gönderim ve alımına açık olmayan KEP adresiniz sözleşme bağı kurulamaması sebebiyle Şirketimizce kapatılacaktır.

Bu süreçte KEP adresinizin kapatılması için PTT Müdürlüklerimize müracaat etmenize gerek bulunmamakta olup 01/09/2022 tarihi saat 00:00:00’a kadar KEP adresinizin aktivasyon işleminin yapılmaması durumunda KEP adresiniz otomatik olarak kapatılacaktır.

Elektronik imza yada mobil imza kullanmak suretiyle elektronik ortamda yapılacak olan aktivasyon işleminin nasıl yapılacağı hususunda Şirketimiz PTTKEP hizmeti resmi web sitesinin “BİLGİ DEPOSU>Kullanım Kılavuzu” sayfasında yer alan kılavuzdan veya “BİLGİ DEPOSU> Nasıl Yaparım” sayfasında yer alan videolardan destek alabilirsiniz.

“Sadece Alıcı” olan bireysel KEP adreslerine ait aktivasyon işlemi talep edilirse PTT Müdürlüklerimizden ıslak imza ile de yapılabilmektedir. Bu durumda hesap sahibi geçerli bir kimlik belgesi ile PTT Müdürlüklerimizden herhangi birine müracaat edebilir. PTT Müdürlüklerimizin bilgisine pttkep.gov.tr web sitemizin “BAŞVURU>Başvuru Merkezleri” sayfasından ulaşabilirsiniz.

KEP adresinin aktivasyon işlemine müteakip yıllık abonelik yenilemesinin otomatik yapılabilmesi, SMS ile bilgilendirme vb. hizmetlerden faydalanılabilmesi için KEP adresinizde bakiye bulundurmanız gerekmektedir. KEP adresinizin yıllık abonelik yenilemesi otomatik olarak gerçekleştirilebilmesi için KEP bakiyenizde en az yıllık abonelik bedeli tutarında bakiye bulundurmanız gerekmektedir.

KEP adresinin aktivasyon işlemine müteakip KEP adresinize giriş yaparak kredi kartı kullanmak suretiyle online olarak bakiye yükleme yapabileceğiniz gibi PTT Müdürlüklerimizden nakit olarak da bakiye yükleme yapabilirsiniz. KEP adresinize ne kadar bakiye yüklemeniz gerektiği konusunda yıllık üyelik aidatı ve diğer hizmetlerimize ait ücret bilgisine web sitemizin “ÜCRETLER” kısmından erişebilirsiniz. KEP adresinize kredi kartınız ile online bakiye yükleme konusunda pttkep.gov.tr web sitemizin “BİLGİ DEPOSU>Kullanım Kılavuzu” sayfasında yer alan kılavuzun “Bakiye Yükleme” bölümünden bilgi alabilirsiniz. KEP adresinize nakit olarak bakiye yükleyebileceğiniz PTT Müdürlüklerimizin bilgisine pttkep.gov.tr web sitemizin “BAŞVURU>Başvuru Merkezleri” sayfasından ulaşabilirsiniz.

01/09/2022 tarihi saat 00:00:00’a kadar KEP adresinizin aktivasyon işleminin yapılmaması durumunda halihazırda ileti gönderim ve alımına açık olmayan KEP adresinizin sözleşme bağı kurulamaması sebebiyle Şirketimizce kapatılacağını ihtar ederiz.

KEP adresinizin aktivasyon işlemini yaptıysanız veya KEP adresinin sahibi ya da işlem yetkilisi değilseniz tarafınıza gönderilmiş olan SMS ve e-posta bilgilendirmelerini dikkate almayınız.

Saygılarımızla.